Likovnim se izražavanjem potiče individualnost, samostalnost djeteta, njegova samosvjesnost pri rješavanju problemskih zadataka, autonomnost djeteta, njegovo pravo na osobni stav i vlastiti izraz te mnoge druge kompetencije. Likovno izražavanje uključuje slobodu djece za izbor sadržaja te za likovno-tehnička sredstva. Njime se kod djece razvija emocija sigurnosti, prihvaćenosti, a osobito osvješćivanja značaja pripadnosti (Herceg, Rončević, Karlavaris, 2010). Ono nije isto u vremenskom razmaku od početaka do šest godina starosti te u kasnijim periodima. Sva djeca prolaze iste faze na putu ranog likovnog izražavanja: najprije svako dijete šara, u trećoj godini života svako dijete crta punoglavce, na određenom stupnju svako dijete svoj likovni rad počinje vodoravnom crtom koja mu označuje tlo te svako dijete plavom bojom boji oblake i tako dalje. Takvi dječji radovi, odnosno slični likovni radovi djece do otprilike šest godina odraz su dječjeg razvoja, a ne nekreativnih, loših pedagoških utjecaja. (Novaković, 2015).

Dječje likovno stvaralaštvo

Ne postoji vremensko pravilo kada dijete počinje crtati, niti pravilan prijelaz iz faze u fazu, već to ovisi o različitim čimbenicima: razvojnom ritmu djeteta, okruženju u kojem odrasta. Unatoč tome, osnovne sposobnosti likovnog izražavanja kod djece imaju redoslijed.

To sam ja (3g.)
To sam ja (3g.)
To sam ja (4g.)
To sam ja (4g.)
To sam ja-zimske radosti (5g.)
To sam ja-zimske radosti (5g.)
To sam ja-igra u vrtiću (6g.)
To sam ja-igra u vrtiću (6g.)
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti